Bir Sayfa Seçin
Akdeniz Beslenme Modeli

AKDENİZ BESLENME SİSTEMİ

Yaşam kalitesini artırmak için Akdeniz tarzı beslenme

Akdeniz Beslenme Modeli - Piknik yapan aile

Akdeniz beslenme modelinin, kalp hastalıklarından kansere kadar bir çok kronik rahatsızlığa yakalanma riskini azalttığı bilimsel araştırmalarla kanıtlanmıştır.

Bizim için sağlıklı, çevremize dost besinler.

Akdeniz tarzı beslenmede sıklıkla sebzeler, baklagiller, tahıllar, meyveler gibi bitkisel kaynaklı besinlerin tüketilmesi önerilmektedir. Bu yiyeceklerin hem besin piramidinin tabanını oluşturan ve çoğunlukla kompleks karbonhidrat ağırlıklı besinler olmaları hem de çevresel piramitte çevreye en düşük etkili besinler sınıfında olmaları, Akdeniz beslenmesini tercih etmenin sağlıklı ve çevre dostu bir seçim olduğunu göstermektedir.

Bizim için sağlıklı, çevremize dost besinler.

Akdeniz tarzı beslenmede sıklıkla sebzeler, baklagiller, tahıllar, meyveler gibi bitkisel kaynaklı besinlerin tüketilmesi önerilmektedir. Bu yiyeceklerin hem besin piramidinin tabanını oluşturan ve çoğunlukla kompleks karbonhidrat ağırlıklı besinler olmaları hem de çevresel piramitte çevreye en düşük etkili besinler sınıfında olmaları, Akdeniz beslenmesini tercih etmenin sağlıklı ve çevre dostu bir seçim olduğunu göstermektedir.

Bizim için sağlıklı, çevremize dost besinler

Sağlıklı beslenmede karbonhidratların önemi…

Vücudumuzdaki tüm hücreler ve dokular enerji kaynağı olarak en çok karbonhidratları kullanırlar. Karbonhidratları sindirip, kan şekeri olarak da bildiğimiz glikoza çevirirler. Gereksinim duyduğu kadar enerjiyi kullanan vücudumuz, geriye kalan glikozu da daha sonra kullanabilmek için depolar. Kan şekerinin dengeli bir düzeyde bulunmasında sağlıklı beslenme ve içeriğindeki karbonhidratların rolü oldukça önemlidir.

Besinlerin sindirilmesinin ardından kan şekerini yükseltme hızlarına glisemik indeks (Gİ) denir. En hızlı yükselten besinler, basit karbonhidratlardan oluşan şeker ya da şekerli gıdalardır. Vücudumuz tarafından çabuk sindirildikleri için bu tür gıdaların diğer Kompleks karbonhidratlara göre glisemik indeksleri daha yüksektir. Kompleks karbonhidrat içeren besinler ise daha yavaş sindirilirler.

Sebzeler, kuru baklagiller ve makarna gibi kan şekerini daha yavaş yükselten gıdaların tüketilmesi sağlığımız için önemlidir.

Bir tabak dolusu mutluluk…

 

Besleyici ve lezzetli bir makarna öğünü ile sağlıklı beslenirken aynı zamanda mutlu da oluruz. Çünkü makarnanın sindirimi sırasında vücudumuzda serotonin salgılanır. Mutluluk hormonu olarak da bilinen bu hormon, kendimizi iyi hissetmemizi sağlarken, depresyon ve stres seviyesinin azalmasına yardımcı olur.

Bir tabak dolusu mutluluk…

Besleyici ve lezzetli bir makarna öğünü ile sağlıklı beslenirken aynı zamanda mutlu da oluruz. Çünkü makarnanın sindirimi sırasında vücudumuzda serotonin salgılanır. Mutluluk hormonu olarak da bilinen bu hormon, kendimizi iyi hissetmemizi sağlarken, depresyon ve stres seviyesinin azalmasına yardımcı olur.

Bir tabak dolusu mutluluk - Filiz Makarna

Çocuk gelişiminde makarnanın önemli rolü…

 

Büyüme dönemindeki çocukların vücudu hem enerjiye hem de bazı vitamin ve minerallere ihtiyaç duyar. Örneğin; B1 vitamini ve Folik asit öğrenme hızlarını artırmada, magnezyum ve fosfor ise kemik gelişimde önemli bir role sahiptirler. İşte tüm bu ihtiyaçları, çocukların severek tükettiği makarna öğünleriyle kolayca karşılamak mümkün olabilir.

Çocuk gelişiminde makarnanın önemli rolü…

Büyüme dönemindeki çocukların vücudu hem enerjiye hem de bazı vitamin ve minerallere ihtiyaç duyar. Örneğin; B1 vitamini ve Folik asit öğrenme hızlarını artırmada, magnezyum ve fosfor ise kemik gelişimde önemli bir role sahiptirler. İşte tüm bu ihtiyaçları, çocukların severek tükettiği makarna öğünleriyle kolayca karşılamak mümkün olabilir.

Çocuk gelişiminde makarnanın önemi - Filiz Makarna

Karbonhidratların en sevileni: Makarna

Makarna, yaygın olarak tüketilen ve bir o kadar da sevilen, en önemli karbonhidrat kaynağı gıdalardan birisidir. Makarnalık buğday olarak da adlandırılan Durum buğdayı, makarnanın hammaddesidir. Durum buğdayının değirmende öğütülmesiyle elde edilen irmik su ile karıştırılır, oluşan hamura istenen şekil verilir ve kurutulur: makarnanız artık hazırdır.

 

Kompleks karbonhidrat ve protein bakımından zengin bir besin olan makarna, yavaş sindirildiği için uzun süre tokluk hissi vererek çabuk acıkmayı engeller. Düşük Glisemik indeksi sayesinde kan şekeri dengesi daha kolay sağlanır,uygun şekilde pişirildiğinde kilo aldırmayan, doyurucu ve son derece sağlıklı bir gıdadır.

 

© 2020 Filiz Makarna